Äventyr på kyrkogården med julhälsning

Hade tänkt att gå till kyrkogården och tända ljus på julaftonens förmiddag men såg att det skulle bli kyligare den dagen så jag bestämde mig för att gå dagen innan 😉

Även om det var blåsigt, snöigt och kallt då också. Jag gick tidigt vid 9.30 så det var ganska oplogat 😉 En bit att gå till kyrkogården är det så man får mycket luft.
Det börjar bra med att jag var säker på att det var mormor och morfars gravsten jag först gick till. Svårt att se men all snö som täcker. Så jag började och kämpa med att borsta bort all snö från stenen för att mötas av ett helt annat namn 🙄
Min första tanke var ”mormor och morfars grav är borttagen ! 😭
Men sen tänkte att jag kanske tagit fel på platsen bara. Tack o lov var det så! Jag hade gått för långt. Deras grav ligger på raden ovanför.
Så det var bara att börja borsta bort all snö och försöka få bort lite av isen på rätt gravsten den här gången.
Vidare till minneslunden för att tända ljus där också 🕯️🕯️🙏.
Det blev ett litet äventyr i sig vid det här julbesöket 😊 tog betydligt länge tid och var rätt så stelfrusen när jag gick därifrån, men tradition är tradition ❤️

Lämna gärna en kommentar =)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.