Lördagspromenad

Som jag skrev i förra inlägget så var det min mormors dödsdag den 24 februari, dessutom samma veckodag som hon somnade in för 28 år sedan, en lördag.

Det blev en liten promenad bort till kyrkogården ( totalt ca 6 km ). Det mesta av snön har ju smält bort så det var inte alls lika kämpigt att ta sig fram som sist 😉

Jag rensade bort lite på mormor och morfars grav och tände ett ljus, Ställde ljuset i lyktan och hoppas på att det håller sig tänt längre =).

Längre fram får jag ta med lite verktyg så jag kan plantera lite mer blommor/växter.

Sedan upp till minneslunden och tände ett ljus där. Hade med mig fika och kaka så jag lördagsfikade tillsammans med mamsen och alla andra ‘änglar’.

Det är så stilla och rogivande på kyrkogården även om det är en plats som är fylld med känslor när man besöker. Men människorna som också är där ler mot varandra och hälsar. Hur olika vi än är har vi ju en sak gemensamt: att vi förlorat någon nära och kära.

Lämna gärna en kommentar =)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.