Second hand fynd

Idag var jag en sväng förbi Skyddsvärnets second hand butik i Spånga. Det är där Erikshjälpen second hand butik låg tidigare.

Eftersom även second hand butikerna har höjt sina priser ganska så mycket nu förtiden är det inte ofta man lyckas göra riktigt bra fynd.

Erikshjälpen var en av de som hade väldigt förmånliga priser, så det var lite tråkigt när de la ner.

Men kul att det fortsatte vara en second hand butik nu i Skyddsvärnets regi. De bästa är också att de fortsätter att hålla sig till dessa förmånliga prissättningarna .

Jag har länge letat efter en kaffe glaskanna (typ som man har till kaffebryggare). De få gånger jag hittat några har de inte sett så roliga ut ( ganska slitna), samt haft ganska högt pris för att vara begagnade. En liten glaskanna hittade i en second hand butik för ett tag sedan. Men den är inte tillräcklig stor för att stå ordentligt på min värmehållare.

Idag hittade jag den perfekta kaffeglaskannan 😊

Passar perfekt i storlek till värmehållare så den står stadigt. I väldigt fint skick och endast 15 kr. Sånt blir man glad över.

På vägen till kassan fångade min blick två blåa dricksglas med ‘Tigger’ på. Också i superfint skick. Den ena hade en prislapp med 10 kr och den andra en prislapp med 30 kr. Nu hade ju 30 kr st varit ett bra pris men jag fick dem för 10 kr st.

Besöket blev ett givande sådant!

Lämna gärna en kommentar =)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.